Rehberlik Servisimiz

07.10.2021 220

Rehberlik Nedir?

            -Rehberlik bir süreçtir. Bir anda olup biten bir iş değildir. Rehberlik çalışmalarının etkili sonuçlar vermesi bir süre gerektirir.

            -Rehberlik bireye yardım etme işidir. Rehberlik yardımı psikolojik bir yardımdır. Ancak, rehberlik yardımı salt bir yol gösterme, nasihat etme, bilgi verme yardımı değildir.

            -Rehberlik yardımı bireye dönüktür. Rehberlik hizmetlerinin merkezinde birey vardır.

            -Rehberlik bilimsel ve profesyonel bir yardımdır.

            -Rehberliğin nihai amacı bireyin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir.

Rehberliğin Amacı

            Bireyin:

            -Kendini tanıması ve anlamasına,

            -Sahip olduğu güçlerinin farkına varmasına ve bunları üst düzeyde geliştirebilmesine

            -Problemlerini çözebilmesine

            -İç ve dış dünyasıyla uyumlu olabilmesine

            -İletişim becerilerini geliştirebilmesine

            -İlgi ve yeteneklerine uygun mesleki yönelimlerde bulunabilmesine

            -Etkili kararlar verme ve planlamalar yapabilmesine

            -Zamanı etkili kullanabilmesine yardım etmektir.

Rehberliğin İlkeleri

            -Birey, seçme özgürlüğü hakkına sahiptir.

            -Rehberlik hizmetlerinden yararlanmada zorlama yoktur.

            -Rehberlik hizmetlerinde gizlilik esastır.

            -Rehberlik tüm öğrencilere yönelik bir hizmettir.

            -Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hem bireye hem de topluma karşı sorumludur.

            -Rehberlik hizmetleri planlı, programlı, örgütlenmiş bir biçimde ve profesyonel bir düzeyde sunulmalıdır.

 

REHBERLİK SERVİSİNİN (HİZMETLERİNİN) GENEL AMAÇLARI

 

1. Öğrencilerin beden, zihin, duygu vb. sorunlarının çözümünde yardımcı olmak,

2. Öğrencilere insanlarla sağlıklı ilişkiler kurmak için temel iletişim becerileri  kazandırmak,

3. Kişisel gelişim için öğrencilere açık olan fırsatları okul ve okul dışındaki eğitim olanakları, meslekleri iş dünyasını tanımalarında yardımcı olmak,

4. Amaç belirleme, sorun çözme, karar verme, tercih yapma, sorumluluk alma gibi yaşam becerilerinde yeterlilik ve kendine güven kazanmalarına yardımcı olmak,

5. Hayatı bir bütün olarak değerlendirmelerine yardımcı olmak,

6. Toplum gerçeklerini de göz önünde bulundurarak kendilerine uygun üst öğrenim programlarını, iş ve meslekleri tanıyıp seçmelerine yardımcı olmak,

7.  Çalışmayı zevk haline getirmelerine ve serbest zamanlarını iyi kullanmalarına yardımcı olmak.